4 Haziran 2009 Perşembe

Forma Sponsorluğu


Futbol takımlarının forma sponsorluğu marka bilinirliğini artırmak için en önemli mecralardan biri. Hele de forma Manchester United forması ise dünyanın her yerinde görülecek , bilinecek, duyulacak bir mecradan bahsediyoruz.

United'ın sigorta firması AIG ile olan forma göğüs sponsorluğu 2010 - 2011 sezon sonunda bitiyor ve bu yeri bir başka sigorta şirketi AON dolduruyor..Tabii bunun için de 4 yıllığına 80 milyon pound'u da Manchester'ın kasasına koyuyor.

Türkiye'de bu bedellerin en yükseği senede 5 milyon € civarı..Türk Telekom'un Galatasaray'a önümüzdeki sezonun forma sponsorluğu için ödediği miktar bu civarda. Dünyadaki top meblalar ise :

1. Bayern Munich (T-Home) £17.03m

2. Real Madrid (Bwin) £12.78m

3. Chelsea (Samsung Mobile) £10.73m

4 . Schalke '04 (Gazprom) £10.22m

5 .AC Milan (Bwin) £10.22m

United da başa oturuyor bu durumda.



Peki ya şampiyon Barcelona ? Onların formaları o kadar kutsal ve değerli ki , ticari bir unsur haline getirip ondan para kazanmaktan başka amaçlara hizmet ediyor. O forma aslında bayrak!!

1 yorum:

  1. Demek ki para ile saadet olmuyormuş.Barça formasına hiç reklam almaz ve buradan para kazanmazken ülkesinin tüm kupalarını ve Avrupanın en büyük kupasını aldı.Taraftar,yönetim ve futbolcular formalarını bayrak yaparak sponsorluktan kaybettiklerini diğer gelirlerini katlayarak fazlası ile telafi ettiler.Bu arada bize de eşsiz bir temaşa zevki verdiler.Yazınızdaki sponsorlar listesine bakınca üç aşağı,beş yukarı her kulübün aldığı paraya göre birşeyler verebildiğini sanıyorum.Bizde ise mesela Galatasaray veya Fenerbahçe aldıkları paraların ne kadarını hak ettiler dersiniz?

    YanıtlaSil