10 Haziran 2009 Çarşamba

Formayı Maymun Etmek


Her sezon öncesi TFF'nin ligde kullanılacak ekipmanlar ve bunlar üzerinde yer alacak takım ve sponsor logoları ile ilgili regülasyonları yayınlanır.

Bu regülasyonlarda formalarde yer alacak göğüs sponsorunun logosunun kaplayabileceği maksimum alan ;

Takım armalarının büyüklüğü ve yeri;

Forma üreticisinin logosunun büyüklüğü ve yeri ;

Hangi takımların formalarında Türk bayrağı olabileceği ;

Numara ve ismin büyüklüğü ve yazı karakterinin detayları ;

Forma ve şortlarda sponsor reklamı koyulabilecek diğer alanlar gibi konular bu regülasyonlarla kurala bağlanır ve kulüpler formalarını bu detaylara uyarak üretirler.


TFF'nin bu yönetmeliğinin üstüne Avrupa Kupaları'na katılacak takımlar bir de UEFA regülasyonlarını dikkate almak zorundadır. Burada da lig yönetmeliğinden farklı kurallar vardır. Örnek olarak UEFA formalarında kol sponsorunuz varsa dahi, formada kullanamazsınız. Bunun yerine tek kolda Avrupa Kupası logosu , öbür kol ise boş olarak kullanılır.

Forma konusu taraftarlar arasında her zaman heyecanla beklenen ve tartışma yaratan bir konudur. Taraftarlar her sezon yeni formaların lansmanıyla birlikte tarışmalara başlarlar ;

" Bu logo niye bu kadar büyük ? "

" Bu formanın numara ve isim fontu niye beyaz değil de sarı ? "

" Turkcell logosu niye sarı lacivert değil " gibi kulübün ve üretici firmanın niyet ve kararını aşan ve sponsor markalarla federasyon regülasyonları tarafından şekillenen belli konularda yanlış kişileri suçlar , boş tartışmalar içine girerler.

Sponsor firma o takımın göğüs sponsorluğunu alabilmek için büyük paralar ödemiştir ve forma üzerinde kendi logosunun maksimum görünür olabilmesi için kontrast renkler kullanmak ister, kulüp burada belli bir reziztans gösterebilir ancak sonuçta genel olarak parayı veren düdüğü çalar..

Bu sezonki regülasyonlarda taraftarı çok da mutlu etmeyecek değişiklikler var..

Mesela formanın sırtına reklam alınması için onay çıktı. Yani, artık takımlar sırt sponsoru anlaşması yapabilir ve formanın arkasında isim yazılan yere sponsorun logosunu koyabilir. İsim numaranın altına alınacak. Geçen senenin ortasında da şort arkasına reklam alma hakkı verilmişti kulüplere, bunlar hep kulüplere gelir kaynağı yaratmak amacıyla yapılmış düzenlemeler ama formayı da biraz sirk kıyafetine çevirip ağırlığını ortadan kaldırıyor. Formalar iyice billboard haline geliyor. Güney Amerika ülkelerinde, Avusturya , İsv,çre ve Fransa'da kullanılan bu uygulamayla formanın her yerinde birşeylerin logosunu görebiliyoruz.

Bir değişiklik de TFF lig sponsoru logosu. Buna göre de tüm takımlar maçlara bir kolda Turkcell Süper Lig logosu ile çıkmak zorunda. İki kolu da kapsayan kol sponsoru anlaşması yapmış kulüpler için bu durum hem zorlayıcı hem de karışıklık yaratacak bir durum olacak.

Yeni sezonda bu konudaki tarışmalar daha da büyüyecek gibi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder