5 Şubat 2009 Perşembe

Kişiye Özel


Kişiselleştirme, günümüz rekabet koşullarında tüketiciye yaklaşmanın en iyi yollarından biri. Hepimiz, satın aldığımız veya kullandığımız şeylerin bize özel olmasından çok mutlu olur , başka bir keyif alırız..
Bir futbolcu için de kramponunun kişiselleştirilmesi motivasyon artıran bir unsur oluyor.
Spor markaları, bir oyuncuyla sponsorluk anlaşması imzaladıkları zaman ,maçlarda giymesi için kişiselleştirilmiş ayakkabılar hazırlıyor.
Bu kişiselleştirmenin çeşitli açılımları var. Oyuncunun ayağının kalıbı alınarak ayakkabının içi bu kalıba göre hazırlanabiliyor. Kramponun tabanındaki enjeksiyonlar oyuncunun istediği hale getirilebiliyor. Plastik enjeksiyon vidalıyla değiştirilebiliyor veya tabandaki parçaların uçları yuvarlak veya sivrileştirilebiliyor. Oyuncunun ayağını rahatsız eden yerler varsa o bölümlere yastık eklenebiliyor. Bunlar kişiselleştirmenin teknik ve performansa yönelik bölümleri..
Oyuncular için çok önemli olan bölüm ise, kramponunun görünen dış yüzüne dikişle işlenen yazılar. Bunun ne olacağını oyuncu kendi seçiyor. Kimisi kendi adınıve numarasını , kimisi lakabını , kimisi eşinin ve çocuklarının adını yazıyor. Kimisi takımının logosunu , kimisi ülkesinin bayrağını istiyor. Ama, o kramponda kendine ait birşey istiyor.
adidas her sezon David Beckham'ın adını taşıyan bir koleksiyon hazırlar, buna kendi adını taşıyan kramponları da eklerdi. Şimdi Messi zamanı ve koleksiyonlar onun adına hazırlanıyor. Beckham'ın belki koleksiyonu artık yok ama Milano'da giydiği kramponlar da yeterince ona özel..
32 malum numarası ,
DB & V malum kendisi ve baharatlı eşi,
İtalyan bayrağı malum biraz da popülizm,
Brooklyn,Romeo ve Cruz da malum küçük Beckham'lar..
Krampon deyip geçmeyin , hikayesi var..

1 yorum:

  1. Saygı değer Bloger;
    Sanırım D.Beckham'ın sırt numarası 23 olacaktı.Sponsor'u olan firma aynı numarayı ünlü bir NBA strarına da vermişti.
    Selamlar
    Wolgaster.

    YanıtlaSil