12 Şubat 2009 Perşembe

Four, Double - Six , Six Four


Dün akşamki Euroleague maçlarını izlerken dikkatimi çekti. Önce Cibona - Fener maçında Fenerbahçe Ülker'li Vidmar'ın dövmesi sandım. Sonra aynı dövmeden, Cibona'lı Prkacin'in kolunda da varmış diye şaşırdım. Bu sırada salonun zeminine yapıştırılmış koskoca ilanı gördüm. Bu sefer de Euroleague'in yeni ana sponsoru bu firma heralde dedim. Çok yaratıcı bi çalışma olmuş , iyi de para basmışlardır bu işe. Baksana iki takımın oyuncularının kollarına reklamlarını vermişler diye de devam ettim.
İşin gerçeği ise şöyle..
Nelson Mandela 1964 yılında özgürlük ve eşitliğin savaşçısı olduğu için mahkum edilmiş ve 27 yıllık mahkumiyet süresini geçirmek için Güney Afrika'daki Robben Hapisanesi'ne girmişti. Orada herkes numaraları ile çağırılıyordu ve 1964'te mahkum olan Mandela'nınki de 466'ydı.

"46664" ; özgürlüğü , eşitliği , insan haklarını temsil eden rakamdı..

İşte tam da bu nedenle AIDS'e karşı açılan savaşta, derin anlamları olan bu sembolik sayı kullanıldı. HIV virüsü taşıyan insanların herkesle eşit haklara sahip olup , eşit imkanlardan faydalanabilmelerini sağlamaya yönelik dünya çapında toplumsal bir bilinç yaratmaya yönelik bir hareketin bayrağı oldu.
2003'te Nelson Mandela'nın önderliğinde başlayan harekete destek için sanat , politika ve spor dünyasının ünlü isimleri de seferber oldu.

Euroleague'de kampanyanın platformlarından bir oldu. Bu hafta ile birlikte 3 hafta süresince oynanacak olan 16 Euroleague maçı "46664 Games" adı ile anılacak ve takım, oyuncu, koç ve hakemler de kampanyaya destek olacaklar..
Sporun iletişim gücü önemli , kullanmak gerek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder