20 Şubat 2009 Cuma

Pazarlama İkoncanı


Günümüzde oyuncuların imaj haklarının markalar tarafından kullanılması oyuncular için ekstra bir kazanç kapısı oluyor.

Burada, oyuncunun pazarlama faaliyetleri ile ilgili yaklaşımı çok önemli. Sahadaki yetenekleri de pazarlama anlamında tabii ki önemli ancak sahadaki yetenek ile oyuncunun PR ve pazarlama gücü arasında pozitif bir korelasyon yok.

Roberto Carlos'u bu alanda örnek vermek istiyorum. Hafızanızı tazelerseniz, R.Carlos'u kariyeri boyunca birçok pazarlama aktivitesinde gördük. Pepsi'nin özellikle önemli turnuvalardan önce yaptığı büyük kampanyaların hem TV hem de basılı materyallerinde, kariyerinin uzun dönemi boyunca sponsorluğunu yapan Nike'ın reklamlarında ve ilanlarında ve daha birçok daha küçük ölçekli çalışmada..

Türkiye'ye transfer olduktan sonra da bu alanda çok profesyonel çalışmalara imza atıyor. Onu önce Garanti Bankası reklamlarında bankanın ofisboy'u olarak , sonra da OX reklamlarında bir grup güzel kızdan kaçamayan erkek olarak gördük. Her ikisinde de rahat tavırları ve aktörlere taş çıkartan oyunculuğuyla dikkat çekiyordu.


Son olarak da, yıllarca sponsorluğunu yapan Nike firmasından kıvrak bir çalımla adidas'a geçerek portföyüne yeni bir marka ekledi.

Geçtiğimiz Pazar günü R.Carlos bu sezon giyeceği ve kendisi için kişiselleştirilmiş adipure kramponlarının lansmanı için İstinye Park'taydı. Bu tarz etkinliklerde oyuncunun elektriği, insanlara yakınlığı, marka ve ürünü iyi tşıması ve yeterince ön plana çıkartabilmesi oyuncuyu "pazarlama ikonu" yapar..
İşte Roberto Carlos da bu yüzden dünyadaki aktif sporcular arasında en önemli pazarlama ikonlarından biri..

1 yorum:

  1. Bu yüzden beredeyse tüm takımların taraftarlarının beğenisini ve sempatisini kazanmış bir insan.Dünya çapında bir futbolcu ve Adidas gibi bir ekolün davetlisi olması nedeniylede kendisini yakından görme fırsatını elde etmiş olduk.

    YanıtlaSil