22 Ağustos 2009 Cumartesi

Bank Asya 1.Lig


Bildiğimiz 2.Lig'in yeni adı Bank Asya 1.Lig..TFF'nin Süper Lig ve Türkiye Kupası'den sonra markalaştırmaya çalıştığı bir başka platform.

İngiltere'de Championship, İtalya'da Serie B bizim 1.Lig'in karşılıkları. Champiopnship'in sponsoru Coca Cola. Coca Cola Championship ;Deloitte'un 2005 araştırmasına göre dünyadaki üst seviye olmayan en zengin lig, aynı zamanda tüm üst seviye liglerde eklendiğinde listenin 6.sırasında bulunuyor. Bu ligin 2009-2012 arası yayın hakları için Sky Sports FA'e tam 267 milyon £ ödüyor.

Bizim 2.Lig'in marka değerini artırma çalışmaları da son 3 yıldır hızla dvam ediyor. Önce formatı değiştirip Turkcell Süper Lig'e yükselmek için yarışacak takımlar 5 değişik grup yerine tek ligde toplandı ve bir lig ortamı yaratıldı. Kulüplerin İki yabancı futbolcuyu kadrolarında bulundurmalarına izin verildi. Sonra isim hakları satışı yapıldı ve son iki yıldır da Bank Asya bu lige adını verdi. Oldukça da önemsedi Bank Asya bu sponsorluğu. Her sezon öncesi ve Play-Off'larda marka bilinirliğini artırmak adına tüm ulusal televizyonlarda uzun uzun döndürdükleri reklam kampanyaları yaptılar. Bir markanın sponsor olup ikinci lig kulüplerine bunca yatırım yapması güzel tabi ama bu seneki televizyon kampanyası bence çok basit , kalitesiz ve ligin değerini olduğundan da kötü gösteren bir reklam.

" Memleketin Futbolu "

Slogan bu ya ; reklamda da memleketimden insan manzaraları eşliğinde oldukça alaturka çekimlerle değişik versiyonlarda Bank Asya Lig'e olan ilgi ve özlem anlatılmaya çalışılıyor. Tamam, Bank Asya bir alt lig ama onu izleyen insanlar veya hedef kitle de sadece reklamda gördüklerimiz değil yani. O ne ya ; halı döven teyzelerin tezahürehati ne ! O teyzelerin D Smart alıp maç izleyecek hali mi var , yoksa toplanıp maça gidecekler de yeni bestenin provasını mı yapıyolar ? Kim yazıyor bu metinleri , stratejiyi kim yapıyor anlamıyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder