30 Mart 2009 Pazartesi

Zamansız ol


Milli Takım maçları yaklaşınca ekranlarda, gazetelerde, billboardlarda sadece sponsorların Milli Takım reklamlarını görürüz..Verdikleri onca paranın karşılığı olarak aldıkları Milli Takım'ı kullanarak reklam yapma haklarını bu dönemde kullanırlar. Etrafta Milli Takım temalı onca reklam dönerken , işin sırrı bunların arasında farklılaşabilmek , akılda kalabilmektir.

Son İspanya maçları serisi de sponsorlara harika bir ortam yarattı. Euro 2008 süresince yarattıkları konseptler, kupadan sonra yavaş yavaş etkisini kaybetmişti ve tekrar canlandırabilmek için dünyanın en iyi takımı ve Euro 2008'in son şampiyonu İspanya ile oynanacak iki maç harika bir fırsattı.



Aynı zamanda, Federasyon ile sponsorları arasındaki sözleşmeler genelde büyük kupaların bitişiyle birlikte sona erer. Dikkat ettiyseniz, bu haftya içinde Federasyon sponsorluk anlaşmalarını yeniledi ve sözleşmeleri 2012'nin sonuna kadar uzattı , Euro 2008'in başarısından aldığı güçle de sponsorların karşısına kuvvetli bir elle çıktı ve gelirlerini artırdı.

Turkcell : Biz Kimiz , Dünya Büyükse Biz De Büyüğüz

Nike : Amansız ol

Garanti: Türko futbolu


Üç marka da uzun ve duygusal , halkı gaza getirecek metinler üzerine kurmuş kampanya kurgusunu. Biz böyle gazları çok seven bir milletiz. Bir anda o reklamdaki karakterler oluveriyoruz. Amansız bir pitbul veya Transformer modeli bir robot oluveriyoruz hemen. Yenilmeyeceğiz ya!!

Bu son kampanyalarda bir Fatih Terim motifi var. Tüm markalar Euro 2008'de bireysel olarak karzimasını daha da büyüten ve pazarlama imajı olarak gücü belki de Milli Takım'ın önüne geçen Fatih Hoca'yı reklamlarının merkezine koymuşlar. Etkileyici ses tonu ve meşhur motivasyon konuşmalarından etkilenip , gaz veren metinlerini hocaya okutmuşlar. Tabii, bunun için de Hoca'ya ekstra bireysel ücret ödemişler.


Bu tarz , Milli Takım teknik direktörünün başrol oynadığı sponsor reklamı ben şahsen çok fazla görmedim. Fatih Terim'in reklam işlerinde bu kadar çok yer alarak da doğru birşey yapmadığını düşünüyorum. Milli Takımlar sorumlusu reklam kampanyalarının yıldızı olarak bir setten öbür sete koşup cebini doldurmaz. Hele de , bu reklamlar bir başarının hikayesini anlatmıyorsa..

Milli Takım kampanyaları riskli kampanyalardır. Takım senede 3 - 5 maç yapar , bunları da kaybederse sponsorların onca çabası boşa gider. Ne olacak şimdi İspanya'ya Ali Sami Yen'de de kaybedersek!!

Amansız Boyun eğmez
Amansız diz çökmez

Zamansız olacak biraz ..

1 yorum:

  1. Alında geçen hafta gösterime giren milli takım temalı sponsor reklamları arasında en sempatik olanı TTNet'in "Afrika Türkiye'yi Bekliyor"u idi.Diğerleri güç ve mücadeleyi ön plana çıkartırken TTNet daha tünelin ucundaki ışığa, hem de insanı tebessüm ettirebilecek sempatiklikte odaklanmış.

    YanıtlaSil