22 Aralık 2008 Pazartesi

Endüstriyel Spor

Her geçen gün daha da hızlanan bir süreçle sporun sahada mücadele eden oyuncu ve takımlardan çok, o spora olan ilgiden rant sağlamaya çalışan (pazarlama iletişiminde sporu kullanmak isteyen şeklinde yumuşatabilirim) markaların rekabetine dönüştüğünü görüyoruz..


"Industrial Sport"

Tüketim toplumu Amerika'dan dünyamıza armağan bir konsept daha!! Adamlar o kadar kremasız , o kadar tekdüze bir millet ki , sporu bile eğlence olgusu haline dönüştürmeyi başardılar. Dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama Amerika'daki tüm sporların kuralları Avrupa ve dünyanın geri kanal yerleri ile farklılık gösteriyor.

Basketbolda 4 periyot , 3 sayı çizgisinin uzaklığı , alan savunmasının olmaması vsvs

Futbolda tam bilmediğim ve bilmek de istemediğim bir yığın saçmalık..

Beyzbol, softball , Amerikan futbolu gibi özellikle Avrupa'da esamesi okunmayan sporların popülaritesi..

Bunların hepsi Amerikan halkını salonlara , sahalara çekmek ve ailecek 3 - 4 saat geçirtip para harcatmak , etkinliğin gelirlerini artırmak için yapılan şeyler.
Bir NBA maçı getirin gözünüzün önüne. Sürekli molalar ve duraklamalarla neredeyse 3 saat süren bir şölen..Hücum ve savunma müzikleri , seyirci katılımı ,formalar, ayakkabılar , tribündeki celebrity'ler , reklam molaları , ponpon kızlar..Basketbol bunun neresinde ?İçinde , içinde..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder