16 Eylül 2009 Çarşamba
Başarılı Sponsorluk - Melanie Oudin
Bir marka için, sponsor olunacak doğru sporcuyu bulmak birçok bileşenin biraraya gelmesi ile oluyor.
Zaten şöhrete ulaşmış , sportif anlamda büyük başarılar elde etmiş, madalyalar almış bir sporcu ile anlaşmak bir keşif değildir. Ya da markanın başarısı olarak düşünülemez ; o oyuncunun başarısıdır. Marka da bol sıfırlı bedeller ödeyerek oyuncunun adının yanına adını yazar. Burada tok alıcı oyuncudur..Performansı ve popülaritesiyle birçok ünlü markayı kendine çeker ve aralarından seçimlerini yapar.
Markalar için esas başarı bir sporcuyu henüz keşfedilmeden , adı duyulmadan markaya bağlamaktır. Oyuncunun potansiyelini görüp , ona yatırım yapmaktır. Bugün oyuncu hiçbir Bu aslında takımlar için de böyle değil midir? Esas olan altyapıdan oyuncular çıkartıp parlatmak veya genç ama potansiyeli yüksek oyuncuları ucuza alıp değerini artırmak ve bu oyunculardan fayda sağlamaktır.. Büyük spor markalarının bireysel sponsorluk portföylerini de bir takım gibi düşünebiliriz. Her spor dalında markayı temsil edecek ayrı bir takım..Bu takımda ne kadar altaypıdan gelen yani henüz pazarlama ikonu olmadan keşfedilen sporcu varsa, o marka o kadar başarılı bir scouting yapmış ve efektif yatırım yapmış demektir.
Bu girizgahı aslında güzel bir örneği sizle paylaşabilmek için yaptım..
Melani Oudin 17 yaşında..
Amerika Açık Tenis Turnuvası'nda 2006 şampiyonu Maria Sharapova ve Olimpiyat şampiyonu Elena Dementieva'yı eleyerek çeyrek finale kadar gelip turnuvanın parlayan yüzlerinden biri oldu ve çeyrek finalde elendi..
Bu turnuvadan önce senin benim gibiydi ; hiç kimse..Kimse O'nu tanımıyordu. Şimdi öncelikle tenis sonra da spor dünyasında tanınan, takip edilen bir isim oldu.
adidas , Oudin ile 1 yıl önce profesyonelliğe ilk geçişinde uzun süreli bir kontrat yapıp kendi tenis akademisinde eğitimine katkıda bulundu ;giyim sponsoru olarak da yanında yer aldı..
Amerika Açık'tan önce de adidas internet sitesinde yer alan "kendi ayakkabını kendin yap" bölümünde Oudin'le birlikte erkeklerde de 22.sırada yer alan Sam Querrey'i kullandı. Oudin sitede adidas'ın ünlü tenis ayakkabısı Barricade V'i kendi istediği renklerle oluşturdu ve turnuvada bu ayakkabıyla mücadele etti. Oudin , ayakkabısının yan tarafına da " Believe " yazdırmıştı.
Oudin kendine , adidas Oudin'e inandı, sonuçta adidas'ın internet sitesi ziyaretlerinde patlama oldu ; Barricade'in sadece Amerika pazarında satışı yapılan kendin yarat modellerinin satışlarında da turnuva döneminde büyük artış oldu..
Melanie daha ünlü olmadan adidas'a gereken katkıyı yaptı..adidas da ektiğini biçmiş oldu..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder